Wednesday 5 June 2013

Masa Dah Semakin Hampir

Dah lama x update...so far perjalanannya smooth je..nk berkongsi cerita kawan i L, dah pun selamat melahirkan baby boy 3kg semalam 05.06.2013..comel sgt...semalaman aku teman dia di hospital. Tentang perkembangan aku, aku dh pun g jumpa doktor pakar kt HRPZ dan ubat aku dh pun di order cuma doktor HRPZ minta aku g HSNZ untuk actual date untuk buat IVF. tapi doktor HRPZ direct tel n wat appoinment dengan doktor HSNZ n tanya apa lagi ubat yg diperlukan dan dos yang akan digunakan.. So doktor HSNZ sarankan hubby untuk ambil 24kali gonal-f injectian sebelum tarikh IVF, 1mggu 2 kali dengan dos 75iu, dan untuk aku seperti biasa bermula hari kedua period untuk wat IVF dengan dos 225iu.

Aku pun g ke HSNZ mengikut appoinment yg telah ditetapkan sewaktu aku g ke HRPZ. Alhamdullilah, tuhan memakbulkan permintaan aku.. Tiba disana doktor menanyakan tarikh period aku bagi bulan tersebut ( iaitu bulan Mei, nank jadikan cerita 15.05.2013 tu tarikh pertama aku period dan merupakan tarikh appoinment dengan HSNZ, aku datang betul-betul sebelum g hospital ). So doktor n nurse pun gtaw yang bersesuaian utk tetap tarikh...dan doktor confirmkan tarikh pengambilan telur pada 26.08.2013. dipercepatkan 2 bulan. Hubby kena start inject 03.06.2013... Setiap Isnin dan Khamis. Saya pula dibagi makan ubat YAZ supaya datang n stop pada tarikh yang doktor nak so senang nk plan IVF... aku dah pun start YAZ cycle pertama bulan pertama dan akan stop pada 13.06.2013, next cycle akan 11.07.2013, last cycle akan stop 08.08.2013.


4 comments:

  1. salam.. RG... Good luck ye utk IVF nnt.. K pun dalam perancangan nak proceed IVF... tunggu nest visit nak bincang dgn gynea.. hmmm... K nak tanya ni, gonal-f tu husband ke yg kena ambil? apa fungsi dia utk org lakiye? dan pil Yaz tu lak untuk apa lak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori lambat jawab.lately ni busy. Gonal-f tu husband kna inject sama coz dia yg problem(Azoospermia) so dpt membantu membanyakkan kuantiti n kesuburan

      Delete
    2. Yaz tu pula utk kawal period supaya datang tepat pada tarikh yg doktor nak wat ivf. Kebiasaannya klu period kita me many x de masalah doktor akan bagi 3 cycle je.. So saya puny a last cycle akan 08.08.13 n period akan pada 11hb. So 12hb start inject Gonal-f sehingga hari ke 14 tp utk hri ke 6 ada injection tambahan so ada 2 jenis injection n pada hri ke 12 akan ada 1 lagi tambahan injection menjadikan 3 injection. Hari ke 14 ovum pickup n hubby saya akan dioperate utk ambil sperm coz no sperm dalam air mani.sekarang ni pun saya tgk rest je kat umah supaya ready utk ivf bulan depan. K mcmn...apa kata doktor

      Delete
  2. How to get to Borgata by Bus from Carrington to Santa
    Directions to 경주 출장샵 Borgata by 구리 출장마사지 Bus (Exit 2). From Carrington (Exit 3). From 과천 출장안마 Santa Fe Station (Exit 4). 서귀포 출장마사지 From Santa Fe Station (Exit 5). From Santa Fe 강릉 출장샵 Station (Exit 6).

    ReplyDelete