Friday 23 August 2013

Hari yang dinanti tiba juga

Hari yang dinanti

Harinya tiba juga. 22.08.2013 tiba di hospital kami wat bayaran dulu n terus g ke wad IVF..kami tinggal kete kt hotel n naik teksi g hospital coz lpas selesai rawatan kami tidal dibenarkan memandu memandangkan ubat tido yg dibagi. Hubby disuruh wat SFA(keluarkan sperm n lpas tu kencing) utk check mana tahu tba2 ada sperm dlm air mani x payahla di operate tp sedih coz x de jga.. So Dr suruh hubby tukar baju n drip pn masukkan. Jam 845am hubby masuk bilik operate yg dilakukan sendiri oleh DR N. aku masih berpakaian umah coz Dr kata bila ada sperm baru aku diarahkan tukar baju n di masukkan drip.. Jam 0910am aku diberitahu Dr dh selesai operate kilang sperm yg sebelah kanan n semua sperm yg ada x bergerak mean x active n x leh digunakan. Masa tu aku menangis n baca doa x henti2. Nurse bagitaw Dr nk operate kilang sebelah kiri pula utk cari sperm lg. aku masih ada harapan je aku berdoa n terus berdoa. Tiba-tiba nurse suruh aku pakai n Dr N datang n masukkan drip utk aku. Dia bgtaw dh jumpa sperm yg active, ada 2 @ 3 je tp dh memadai utk disenyawakan.alhamdullilah..

Sebelum aku masuk operation room, aku sempat jumpa hubby yg baru dihantar balik ke katil sebelah aku. Dia masih dlm keadaan khayal..bila aku pegang tangan hubby, dia menangis. Aku tanya kenapa, dia kata sedih sebab sperm dia sikit..aku Cuba tenangkan dia, sikit lebih baik dari x de. Aku pun di bawa ke operate room.  n alhamdullilah ovum dapat diambil. Dari jumlah 20 hanya 7yg boleh digunakan, disebabkan lama menunggu ada yg dh pecah n x leh digunakan. Aku pulang ke hospital ptg tu n kami rehat secukupnya..hubby sakit teruk sikit coz kena operate 2belah. So aku disuruh masukkan ubat crinone jam 7pg keesokkannya n mkn duphaston jam 8pg,4ptg n 10mlm dan tunggu panggilan dari pihak hospital utk embrio transfer insyallah..

Hari ni 23.08.2013, kami rehat dlm bilik je.tgk tv, main game n bual-bual..mkn pn order hotel je..hubby masih x leh pakai seluar so susah nk bergerak..

No comments:

Post a Comment